Changwat Krabi, Oa Nang Beach - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Jarno Lotte - WaarBenJij.nu Changwat Krabi, Oa Nang Beach - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Jarno Lotte - WaarBenJij.nu

Changwat Krabi, Oa Nang Beach

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Jarno

03 Maart 2019 | Thailand, Krabi

Bye Bangkok. Hello Krabi. Oh wat ben je mooi. We hebben een leuk huisje van het Palm Kiri Resort met zwembad. Het ligt ongeveer 4,5 kilometer van Oa Nang Beach af dus om er makkelijk te komen en de omgeving lekker zelf te verkennen huren we een scooter (voor 7,5 euro per dag!!)

De eerste 2 dagen zijn we eigenlijk gewoon heerlijk lui geweest. Een beetje bij 't zwembad in en 's avonds lekker eten aan 't strand. In het bad plaatsje, wat eigenlijk niet meer bestond dan uit restaurants en winkels, hadden ze ook een nacht markt. Daar konden we ''s avonds heerlijk allemaal hapjes en lokale lekkernijen proberen.

De dag er op zijn we gaan touren naar het dorp Krabi. Onderweg kwamen we van alles tegen. Een kraampje waar je lekker kokosnoten kon drinken en daarna ook nog de binnenkant kon eten. We hadden ook soort grot gevonden in de rotsen. En voor ik het wist.. Lot maak hier ff een foto van! Daar stond Jarno alweer boven op een rots. Verder was het dorp Krabi niet zo bijzonder. Eigenlijk was 't gewoon niks aan. 'S avonds zijn we lekker uiteten geweest aan Oa Nang Beach.

Maar och, wat een ellende. Jarno ziek, voedselvergiftiging waarschijnlijk. En in de avond werd ik ziek. Het laatste restaurant krijgt dus een dikke vette duim omlaag. Gelukkig was met 1 dag of minder weer over en konden we de dag erop lekker op boot tocht naar de Hong Islands. We gingen met een Longtail boat. Dat is een soort boot die hier in Zuidoost - Azië veel wordt gebruikt. Na ongeveer een uur varen kwamen we bij het eerste prachtige eiland aan. Er was een soort smalle inham, dwars door meters hoge rotsen. Toen we eenmaal daardoor heen waren gevaren, kwamen we in een prachtige kleine baai terecht. De stijle rots wanden waren bekleed met tropische bomen en planten. Het water was helder en je kon de vissen zien zwemmen.
Nadat iedereen z'n foto's had kunnen maken, gingen we verder naar een volgend eiland waar we mochten snorkelen. Het water was ondiep en een beetje troebel. Dit kwam doordat het snorkelgebied vlak naar de plek lag waar de boten konden aanmeren. Na ongeveer een half uur gingen we verder naar een 2e snorkelgebied. Deze plek was prachtig! Het water was een stuk helderder dan op de 1e plek. Er kwamen scholen vissen voorbij zwemmen en als je een stukje naar beneden dook, kwam je bij de koraalriffen. Er waren zo veel verschillende soorten, maten een kleuren. En tussen het koraal zagen we zee-egels zitten en zelfs een clownvis in z'n eigen anemoon.
Na ongeveer een half uur snorkelen riep onze captain dat we verder gingen. Een man en een vrouw hingen in het water aan een lijn ongeveer zo'n 2 meter van de boot. De man reikte zijn hand naar ons en zei iets wat we niet konden verstaan. Hij had paniek in z'n ogen en we realiseerde ons dat hij en de vrouw waarschijnlijk niet konden zwemmen. Natuurlijk hebben wij ze geholpen om aan boord te komen. Niet veel later zaten dezelfde mensen lekker aan boord zonder reddingsvest midden op open zee. Snap jij het nog? Wij niet.
Op het 3e eiland gingen we lunchen. Onze captain kwam met koelboxen van de boot en zetten ze op tafel. Hij haalde bakken met rijst, groente en kip tevoorschijn. Daarna zetten hij de borden en bestek klaar en konden we gaan opscheppen. Het eten was erg lekker, de groente smaakte wel een beetje naar groente soep en de kip smaakte zoals de kipkluifjes van thuis. Na het eten besloten Jarno en ik het eiland te verkennen. We liepen een pad in en kwamen na ongeveer 500 meter al aan de andere kant van het eiland en besloten dus terug te gaan. Op de terug weg kwamen we een mega grote wesp tegen. 4 cm groot en hij zwarte met oranje kleur. Wat het was weet ik niet, maar hij was groot en ik kom hem niet graag nog eens tegen.
Nu gingen we op weg naar het laatste eiland, Hong Island. Dit eiland had echt witte stranden en het geeft je echt zo'n bounty gevoel. We moesten al onze spullen van boord meenemen omdat de boot niet mocht blijven liggen. Dus we hadden met 3 meiden afgesproken dat wij op hun spullen zouden letten en zij op die van ons. Goed geregeld he?
We pakte onze snorkel spullen en doken snel weer het water in. Hier was het koraal helaas ontzettend beschadigd. Erg jammer om te zien, maar er waren wel vissen en tot nu toe de grootste die we hebben gezien. Zeker een cm of 60 en ik schrok en gewoon van toen ik over hem heen zwom. Volgens mij was het een jonge Grouper. We zagen nog veel meer soorten dieren zoald zeekomkommers, een soort papegaaivis (Scarus guacamaia) en nog veel meer.
Na een uur te hebben doorgebracht op dit mooie eiland kwam een eind aan onze tour. Het was een prachtige tour en zeker een aanrader maar je kunt beter 20 euro meer bijleggen voor een privé boot.

Onze laatste dag in Krabi is alweer aangebroken. We gaan straks nog even naar Ao Nang Beach om te lunchen en daarna gaan we lekker relaxen bij 't zwembad. Morgen gaan we met de boot naar Koh Phi Phi. Hier blijven we minimaal 2 nachten. Waarschijnlijk langer omdat we hebben gehoord dat dit echt een paradijs is.

• 03 Maart 2019 - 08:16

Paulien & Ben:

Hoi Lotte en Jarno,

Bedankt voor jullie uitgebreide verslag. Wij krijgen er paradijselijke gevoelens van en zweven daardoor met jullie in hoger sferen. Gelukkig zijn jullie weer opgeknapt en staat jullie niets in de weg, om verder te trekken en te genieten!

Hartelijke groeten van ons!

• 03 Maart 2019 - 08:18

Helma:

Fijn om weer jullie avonturen te lezen en dat het goed met jullie gaat.
    Wat prachtig wat jullie allemaal zien en doen, er zal nog veel volgen.
    Veel plezier naar de volgende bestemming :)

• 03 Maart 2019 - 08:22

Misja:

Oeh wat leuk! Spannend met die grote vissen , het eerste moment van je verhaal dat ik het niet jammer vond dat ik er niet bij was

• 03 Maart 2019 - 09:37

Jan:

Hey Jarno en Lotte
    Hier een berichtje van mij ben blij dat het zo goed ga allemaal
    Ik zie dat jullie lekker genieten dat doe me goed
    Leuke foto's allemaal en je houd iedereen goed op de hoogte met je
    Verslag toppie ben trots op jullie grt Jan . o ja je heb er een fan bij vrouwtje vind het ook gaaf wat jullie doen doeiiiiiiii

• 03 Maart 2019 - 10:33

Marjon En Ed:

Hai Lotte en Jarno

Wat een mooi verslag en wat een belevenissen.
    Prachtige natuur en de vissen. Veel plezier op jullie volgende bestemming.
    Liefs Marjon en Ed

• 03 Maart 2019 - 11:05

Mieke En Jan Sloot:

Hoi Lotte en Jarno,

Jullie zien kans om mooi te beschrijven wat jullie zoal meemaken.
    We worden meegezogen in de verhalen en beginnen ons af te vragen waarom wij nooit zulke intense reizen hebben gemaakt. Veel plezier met de volgende avonturen die er ongetwijfeld nog aan zitten komen.

Groeten Mieke en Jan

• 03 Maart 2019 - 11:35

Esmeralda:

Ha die lieve 2,

Wat geweldig om te lezen hoeveel jullie genieten.

Tja wat kan ik zeggen? Krabi vonden wij ook geweldig, ook de boot genomen en wij hebben wel de prive boot genomen, je kon zo lang blijven op een eiland als je wilde. Zo te lezen hebben wij dezelfde eilanden gehad en inderdaad, onwijs jammer dat het koraal zo beschadigd is. Sommige phi phi eilanden zijn zelfs gesloten, dus jullie hebben geluk.
    Jammer dat jullie ziek zijn geworden, maar fijn dat het nu goed gaat.
    Geniet er lekker van en enge beestjes Lotte: haha dit is nog maar het begin.

Wij komen hier zeker nog terug, hopelijk nog dit jaar.

Veel plezier
    Ego, Timo en Esmeralda xx