Ella - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Jarno Lotte - WaarBenJij.nu Ella - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Jarno Lotte - WaarBenJij.nu

Ella

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Jarno

27 September 2019 | Sri Lanka, Nuwara Eliya

Vanuit Kandy moesten we de trein halen naar Ella, een bergdorpje ten zuiden van Kandy, en dat zou behoorlijk proppen worden, want dit is een van de mooiste treinritten ter wereld. En als je er dan toch bent, dan moet je dit echt doen. We moesten optijd op staan en we hadden van de jongens van Funk Bunks Hostel gehoord dat we aan de rechter kant moesten gaan zitten. We hadden een strategie bedacht: ik zou met alle kleine tassen snel naar binnen gaan en een plek veroveren, terwijl jarno later kwam met de grote backpacks. Best een goede strategie want we hadden 1 stoel veroverd. Later stapte er mensen uit en veroverden we 2 plekken aan de rechterkant met een mega raam! En of het het waard was? Zeker. De reis was prachtig. We zagen kleine dorpjes, mooie heuvels en bergen, reden door tientallen tunnels en zagen wilde orgideen. Door natuurgebieden en ongerepte natuur. De uitzichten waren echt bijzonder mooi. Bijna net zo mooi als in Hai Giang in Vietnam. Toen we aankwamen in Ella dronken we bij een café eerst een cocktail voor we naar onze accomodatie, Ella Eco Domes, gingen. We hadden deze keer een iets duurde accomodatie gekozen omdat deze heel vrij in de natuur zat. Na al die drukke steden keken we hier behoorlijk naar uit. We hadden een soort moderne tent die uitkeek op de natuur. De eigenaar was ontzettend aardig en nog belangrijker: een ongelooflijk goede kok.

Na ons overheerlijke ontbijt wilde we gaan hiken naar de Nine Arch Bridge. Die lag op een paar kilometer bij onze accomodatie vandaan. We kregen van de eigenaar een tip over een pad wat voornamelijk door locals werd gebruikt. Het was nogal lastig te vinden, maar met wat rond vragen en zoeken, kwamen we bij het pad uit. Het pad was smal en onverhard. Naast ons was een diepe, stijl afgrond wat zorgde voor een ongelooflijk mooi uitzicht. Eenmaal beneden moesten we nog een stuk over rails lopen voordat we bij de brug aankwamen en na een kleine kilometer stond hij dat. De brug! Hij was prachtig. Je zag heel goed de 9 bogen onder de brug. In de toppen van die bogen, hingen tientallen bijen nesten. Aan de voet van de brug, stonden thee plantages waar je door heen kon lopen. We liepen over de brug heen en besloten wat te drinken. Terwijl wij lekker aan ons kopje thee zaten, begonnen de mensen ineens van de brug af te rennen. Er kwam een trein aan! Je hoorde een hard geluid aankomen en de trein denderde over rails heen. Hij ging over de brug en na de brug verdween hij in een tunnel. Ook wij gingen weer terug, want we konden natuurlijk niet te laat komen voor een overheerlijke lunch. We liepen weer over de rails tot dat we bij het pad aan kwamen, waar we nu stijl naar boven mochten lopen. Halverwege wild Jarno graag een foto van mij maken. Je weet wel, zo'n kijkweg foto met een prachtig uitzicht. Dus we zochten een mooie plek op waar we die foto konden maken. Jarno stond al klaar met zijn camera en ik draai mij om voor de foto. Ineens liet Jarno zijn stok vallen. Ik pakte de stok en draaide mij om, om hem de stok terug te geven en hij zit op zijn knieën. Met een ring en met de vraag of ik met hem wilde trouwen. Ik moest huilen en lachen te gelijk en dacht zelfs dat hij een grapje maakte, maar hij meende het en ik zei volmondig: JA! Oh mijn god! We zijn verloofd! Op zo'n mooie plek, in zo'n gaaf land. Jarno weet het wel te plannen hoor. Dit is echt onvergetelijk. We liepen terug naar onze accomodatie, waar we genoten van onze lunch. We waren er allebei een beetje stil van en maakte af en toe een opmerking: he, verloofde. Hoe leuk is dat, omdat te kunnen zeggen. Ik heb er geen woorden voor hoe dit voelt, maar onbeschrijfelijk geweldig komt redelijk in de buurt. De rest van de dag deden we rustig aan. Gewoon even genieten van het moment en van elkaar.

We besloten nog een extra dag te blijven. Even vieren dat we verloofd zijn. We gingen het dorp in en bestelde een lekkere fles wijn en wat hapjes. Wat is Ella een mooie plek om dit te vieren en wat was deze dag heerlijk. De volgende dag pakte we onze spullen in en vertrokken we naar het busstation om de lokale bus te pakken naar onze volgende locatie.

Ik kan het nog steeds niet geloven! Wij zijn verloofd!

• 27 September 2019 - 12:52

Esmeralda:

Gefeliciteerd! Goed gedaan knappe neef.
    Heel veel verloof plezier.
    Liefs

• 27 September 2019 - 13:46

Ben:

Lieve Lotte en Jarno,

Wederom een meeslepend verhaal, maar ook een totaal onverwacht huwelijksaanzoek van Jarno. Top! Van ganser harte gefeliciteerd! Wat moet liefde toch mooi zijn. “Wat kost een meter?” Grapje!

Een twee eenheid wordt samengesmeed tot een eenheid. Mod
    Gen jullie tot in lengte van jaren genieten van jullie liefde!

Liefs,

Ben

• 27 September 2019 - 15:52

Linda:

Och lieve Jarno en Lotte wat leuk om te lezen VERLOOFD!!!!!!! Hoe echt!!!!GEFELICITEERD!!!!
    Lotte ik ken jou helemaal niet maar alleen van foto’s en dat ik hier al tegen mijn “verkering” zei; dit lijkt mij nou zo een meisje voor Jarno, waarom? Geen idee , je uitstraling de dingen die je doet en wil en zegt.
    Jongens maak er wat van en heel heel veel geluk en op een heel lang leven met elkaar ........proost .......en waar leer je elkaar nou niet beter mee kennen dan met deze reis zeg.
    Sorry alleen maar over jullie verloving gehad maar ach, wat maakt het uit.

• 27 September 2019 - 16:13

Irene Van Doornik En Geurt Van Ginkel:

Lieve Lotte en Jarno,
    Wat leuk dat jullie verloofd zijn! Van harte gefeliciteerd en een mooie toekomst samen gewenst! Ik kreeg er zomaar een brok in mijn keel van toen ik het las....

En wat een prachtige omgeving voor zo'n aanzoek. De mooiste dingen in het leven gebeuren vaak onverwacht. Dikke knuffel voor jullie allebei,
    Geurt en Irene

• 28 September 2019 - 20:19

Mieke En Jan Sloot:

Hoi Lotte en Jarno.

Ook namens ons tweetjes willen we jullie van harte feliciteren met de verloving.
    Een prachtige plek voor zo'n leuk huwelijksaanzoek zul je nooit vergeten.
    Heeft Jarno de ring daar gekocht of al die tijd al stiekem bij zich gedragen? Toch knap hoor.
    Blijf nog even lekker genieten de komende tijd.

Groetjes Mieke en Jan

• 29 September 2019 - 13:44

Helma:

Hey Lieffies, mooi verhaal nog eens na te lezen over jullie verloving. Heb je natuurlijk uitgebreid gesproken aan de telefoon. Wat een prachtige foto's van deze treinreis, zo te zien zeker 1 van de mooiste. De natuur ontdekken en beleven en op plekken komen waar je normaal niet zou komen.
    heel mooi en ik geniet nog steeds met volle teugen mee.
    lieve groet en kus voor jullie beiden, dochter en schoonzoon ;)

• 02 Oktober 2019 - 12:18

Roelof De Jong:

Wat geweldig, Jarno en Lotte, jullie trouwplannen! Waar zo'n wereldreis al niet goed voor is!
    Heel hartelijk gefeliciteerd alvast! Dat was een mooie aktie van Jarno. We zijn heel benieuwd verder.
    Nog fijne dagen toegewenst en tot later Roelof mede namens Lies.