Changwat Phuket, Kata Beach & Karon Beach - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jarno Lotte - WaarBenJij.nu Changwat Phuket, Kata Beach & Karon Beach - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jarno Lotte - WaarBenJij.nu

Changwat Phuket, Kata Beach & Karon Beach

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Jarno

10 Maart 2019 | Thailand, Phuket

Van Koh Phi Phi naar Kata Beach wat in het zuidwesten van Phuket ligt. Na de eigenaar van ons hostel gedag te hebben gezegd, zijn we met onze rugzak gaan lopen naar de veerboot. Maar we moesten natuurlijk nog wel even ontbijten. Dit deden we met een heerlijk ontbijtje bij een koffiehuis.
Eenmaal op de boot zochten we plek in de schaduw, dit vonden we aan de zijkant van de boot. Vanaf hier konden we lekker naar het water kijken en wat zagen we een vissen. Een gigantische school zwom half onder de boot.
We moesten ongeveer anderhalf uur varen naar Phuket. Daarna werden we als schapen bij de juiste taxi gedropt. Na een hoop geschreeuw, drukte en warmte mochten we eindelijk instappen richting Kata Beach.
Deze bestemming kregen we als tip van een Amerikaans stel wat we hadden leren kennen in de Banana Bar op Koh Phi Phi. Zij waren er zo enthousiast over dat we het wel moesten zien.
We moesten 20 a 30 minuten rijden met de taxi. Onderweg zagen we we van alles. Drukke straten, tempels en kraampjes langs de wegen. Ik vermaakte mijzelf prima met lekker naar buiten kijken, terwijl Jarno even een powernap deed. Na een tijdje kwamen we aan bij ons hotel Freedom Kata. Onze kamer was meer dan prima, het was ruime kamer   die was ingericht met antieke meubels. Het rook ook beetje oud maar dat was niet zo erg. Omdat we allebei erg moe waren besloten we even te gaan liggen. Het blijft toch altijd vermoeiend die reis dagen.
Na een beetje zijn bijgekomen gingen we Kata Beach in. We liepen langs de weg richting het strand. We kwamen allemaal winkels tegen en lekker eetkraampjes waar we wat besloten te halen. Een stokje met kip en een stokje met beef. De kip was lekker mals en goed gekruid. Alleen het stokje met beef, bleek geen beef te zijn. We dachten dat het varkensvlees was maar dat wisten we ook niet zeker..  Dus voor de zekerheid gooiden we het maar weg. Later kwamen we een ijskraampje tegen. Hier maakte ter plekke het ijs voor je met smaak naar keuze. Deze soort ijskraampjes kwamen we al veel eerder tegen maar hadden het nog niet geprobeerd. Dus waarom niet? Ik kan je wel vertellen dat het een echte aanrader is. Het is ongelooflijk lekker en je proeft echt dat het vers is met vers fruit. Echt heerlijk.
Daarna liepen we verder langs alle restaurants. We kwamen een groot visrestaurant tegen met ernorme bakken vissen, kreeften en krabben. 1 kreeft was echt gigantisch, hierdoor bleven we allebij even staan kijken. Een man, die daar werkte, sprak ons aan of we hier wilde eten. Waarop Jarno antwoordde: 'Nee bedankt meneer, we hebben net gegeten. Morgen komen we terug.' De man werd kwaad en zwaaide dat we weg moesten gaan. 'Oké, dan komen we morgen ook niet' zei Jarno. Toen begon de beste man te vloeken en te tieren en liepen we maar door. Die man had vast een slechte dag.

De volgende dag besloten we een scooter te gaan huren want we wilde een aantal dingen doen. Als eerste gingen we naar een adventure bedrijf waar we met een buggy wilde crossen. Onderweg kwamen we ontzettend mooie uitzicht punten tegen. Maar helaas kwamen we ook minder mooie dingen tegen. Er zaten overal olifanten vastgekentend als een toeristische attractie. Ik had het natuurlijk al op filmpjes gezien om mij te verdiepen in dit dierleed. Ze worden enorm mishandeld en had mijzelf voorgenomen geen foto's van ze te maken, ze niet aan te raken en zeker niet op ze te gaan rijden. Het verbaasde mij enorm dat er zoveel domme toeristen zijn die maar selfies staan te maken met deze arme olifanten. Ik snap dat echt niet.
Maar goed, we hadden een leuk bedrijf gevonden om met een buggy te gaan crossen. We kregen een gids mee en mochten 1 uur lang gaan crossen. Jarno reed en ik zat er naast. Wat was dit vet zeg en wat ging dit hard. Jarno scheurde door de bochten en knalde hard over de stenen heen. De cross baan was droog en het stof kwam overal. We waren volledig bedekt met stof en modder. Na het crossen konden er onszelf even afspoelen en besloten terug te gaan naar ons hotel om ons op te frissen en schone kleding aan te doen want dit was namelijk echt nodig.
Daarna gingen we naar de Big Buddha. Een gigantisch beeld van Buddha boven op een heuvel. Ook de weg hier heen zagen we weer ontzettend veel olifanten. Zo ontzettend zielig en weer opnieuw toeristen die maar foto's en selfies aan het maken zijn. Verder kwamen wij steeds hoger en hoger met de scooter. Onderweg kwamen we ook nog restaurants tegen met een uitzicht waar je U tegen zegt. Uiteindelijk kwamen we boven, parkeerde de scooter en liepen richting de Big Buddha. Ik werd tegen gehouden omdat mijn korte broek te kort was en moest mijzelf bedekken met een omslag doek. We konden doorlopen tot een grote trap die helemaal tot aan de Buddha reikte. We liepen naar boven. In de Buddha zat een soort tempel waar monniken in hun oranje gewaden bezig waren met een gebed. Hier heb ik ook geen foto's van gemaakt want ik vind dat een beetje asociaal. Vanaf de Big Buddha had je een geweldig uitzicht over Kata en Karon Beach. Na hier van te hebben genoten zijn we weer richting de scooter gegaan. We hebben een van de restaurants uitgekozen waar we met een ongelooflijk uitzicht en zonsondergang hebben gegeten.
'S avonds zijn we naar de Karon Temple Market geweest. Dat was nog best een stukje met de scooter. We kwamen bij een klein tempel complex waarin de nachtmarkt was. We parkeerde de scooter en liepen de markt op waar je gelijk omarmd werd door allerlei geuren. Er waren weer zo veel kraampjes met veel verschillende soorten lekkernijen. Maar ook kraampjes vol met insecten. We hebben al een schorpioen gegeten, maar larven? Daar hebben we nog geen moed voor gevonden. Maar wie weet..

De volgende dag hebben wij ontzettend lui de hele dag op het strand gelegen. Er was een strak blauwe lucht en Karon Beach is echt een paradijs. Wit zand en een blauwe zee. Heerlijk.

• 10 Maart 2019 - 12:39

Paulien En Ben:

Hallo Lotte en Jarno,
    Wederom bijzonder veel dank voor het documenteren van jullie bijzondere reis.
    Ook voor het vervolg wensen wij jullie indrukwekkende belevenissen toe.
    Hartelijke groeten,
    Paulien en Ben

• 10 Maart 2019 - 12:58

Jan:

Hey Jarno en Lotte
    Leuk om jullie zo te volgen
    Leuke foto's en mooie verslagen
    Ik zie aan de foto's dat jullie samen er erg van genieten
    Grt Jan en Fran

• 10 Maart 2019 - 13:00

Dionisia :

Hey jarno en Lotte,
    Geweldig avontuur weer en hoop op veel meer van dit soort
    Reis verslagen

Groet uit het koude kikkerland

• 10 Maart 2019 - 13:29

Helma:

Wederom GE-WEL-DIG, wat een mooi verhaal en belevenissen. Zo voelen jullie toch nog een beetje dichtbij. Kijk al weer uit naar de volgende prachtige foto's van jullie., Liefs

• 10 Maart 2019 - 18:39

Laura:

Hi Lot, superrr leuk dat jullie je zo goed vermaken!! Mooie reisverslagen & gave pics. Wij zijn hélemaal niet jaloers.. Waar je nu bent.. heb k heel lang geleden leren duiken. Nooit meer ergens zóveel prachtige gekleurde vissen gezien en soorten verschillende haaien! Wie weet kunnen jullie dat ook gaan doen? Msch zit mn oude duik-instructeur er nog wel? Engelse gast getrouwd met Thaise ;) Was destijds mr 1 duikschool.. Veel plezier!!!

• 11 Maart 2019 - 06:21

Gerrit:

Het zijn weer erg mooie sfeer plaatjes. Maar wat zielig van dat aapje.
    Maar wat een stoere Buggy zeg.
    Maar jullie hebben het erg mooi daar. Wij zitten nog in de sneeuw buien en hebben veel regen.

• 11 Maart 2019 - 11:20

Carolien:

Hartstikke leuk om te lezen waar jullie nu zijn. Heerlijk land en fijn dat jullie zo genieten. Over 8 weekjes gaan wij ook die richting weer op.Veel plezier nog samen, Groetjes Carolien

• 21 Maart 2019 - 16:59

Misja:

Die cocktails,, Jumm ik krijg er nu al zin in! Hadden jullie geen last van stof in jullie ogen... super gaaf