Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jarno Lotte - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jarno Lotte - WaarBenJij.nu

Hanoi

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Jarno

26 Mei 2019 | Vietnam, Hanoi

Wat was deze bus reis vreselijk. De bus was niet schoongemaakt. 'S nachts liepen de kakkerlakken over m'n voeten en er wat nauwelijks plek om fatsoenlijk te liggen. Echt...  We werden ergens rond half 6 in de ochtend afgezet, ik heb geen idee waar, maar we besloten dat we koffie nodig hadden. We hadden een hostel, Central Backpackers Hostel, geboekt. Deze dat in het oude gedeelde van de stad aan een soort markt straatje. We liepen met onze tassen richting ons hostel en we zagen zo iemand een haan de nek om draaien, z'n nek over snijden zodat het bloed in een emmer kon worden opgevangen. Goedemorgen Hanoi!

Na een kort dutje ging ik met Chris de stad verkennen. We hadden een route via het boek Vietnam van Lonely Planet. We liepen door smalle drukke straten, vol met winkels, restaurants, kleine marktjes en nog veel meer. Na een klein stukje werden we aangesproken door een Amerikaans koppel. Zij hadden bustour kaartjes gekocht die 24 uur geldig waren, ze hadden ze al gebruikt en hadden nog zoveel tijd over dat ze de kaartjes aan ons gaven. Dus wij gingen op mega toeristische bus tour door Hanoi. We kwamen langs alle belangrijke gebouwen zoals het mausoleum van Ho Chi Minh. Hij was de voormalig Premier van Vietnam. We kwamen langs tempels, de universiteit, de bibliotheek en noem maar op. De meeste gebouwen hadden een Franse stijl en waren keurig afgewerkt. De brede drukke straten waren met bomen aan de zijkanten versiert. Elk voorjaar zouden de bomen bloeien en elke straat had een ander soort boom, zodat elke straat een andere kleur zou hebben.

Jarno ging die dag eerst even alleen op pad. Hij is door de stad gaan lopen opzoek naar de meest lokale plekjes. Door de kleine steegjes kwam hij op een drukke lokale markt terecht, waar het echt een gekkenhuis was. Scooters toeterde overal en kwamen van links en recht hem inhalen. Hij zei dat de locals zelfs raar naar hem keken. Want het was niet echt een plek voor toeristen en waarschijnlijk vanwege z'n baard. Want baarden zien de Aziatische mensen niet vaak. Later is hij met Pauli verder de stad in gegaan om nog meer plekjes te ontdekken.

Die avond aten we met z'n alle en gingen we naar de rooftop bar en de volgende dag zouden we naar de Hanoi Railway gaan. Jarno en gingen even met z'n 2e gegaan en later kwamen de rest weer tegen bij de Hanoi Railway. Die er overigens super uit zag. Een spoor dwars door de stad heen. Huizen, restaurantjes en winkels zaten letterlijk 1,5 meter van het spoor af. Echt super gaaf om zien.
Na de lunch gingen we naar het Vietnam Military History Museum. Wat echt over de gehele oorlogs geschiedenis van Vietnam ging, maar voornamelijk over de oorlog die het bekendste is. De Tweede Indochinese Oorlog. Het was erg indrukwekkend om de tanks, vliegtuigen, helikopters, bommen en vooral de foto's te zien. Overal stond er beschreven wat het was, waarvoor het gebruikt werd en uit welke tijd het kwam.

Na het museum en alle indrukken zijn we lekker gaan eten en hebben we de avond afgesloten in de bar. De volgende ochtend moesten we om 6 uur (phoeh) klaar staan om de bus te pakken naar het noorden van Vietnam.

• 26 Mei 2019 - 12:53

Ben:

Hey Jarno en Lotte, weer afwisselende belevenissen, die jullie gaan delen. Die ouderwetse slachtmethode van een haan werd ook in onze westerse maatschappij toegepast...Enfin, jullie avonturen vullen weer enkele pagina`s van jullie reisverslag. Er staat in Dalat in Vietnam een mega grote kip. Mochten jullie die tegenkomen dan graag een foto nemen. Wij zijn in Barneveld ook bezig, om een reuze kip te realiseren. Veel plezier en avonturen voor het vervolg van jullie boeiende reis toegewenst! Hartelijke groeten vanuit een saai Barneveld...

• 26 Mei 2019 - 16:47

Helma:

Hi Lotte en Jarno,
    Dacht 3 verschillende reisverslagen binnen gekregen te hebben, zijn het dezelfde 3.
    Geeft niet hoor, weer met plezier gelezen en foto's bewondert.
    lekker zo'n trein door je straatje, mooi hè?
    Fijn zo vaak van jullie te horen, liefs uit Apeldoorn. Mama, Helma BIG HUG

• 27 Mei 2019 - 07:13

Linda:

Oh hoe je die busreis beschrijft, yeghhh!!!! die kakkerlakken kippenvel op mijn armen.
    Over kippenvel gesproken? Wel een binnenkomer idd toen die kip een koppie kleiner werd gemaakt.
    Ik weet wel dat mijn moeder vroeger achter op de stoep op een bankje zat en een kip zat te plukken als kind vond ik dat vreselijk, dan lag daar even later een “ naakte kip” op een schaal , Het is goed gekomen en kip is mijn lievelings vlees haha.
    Ik vraag mij ook af hoe de mensen daar reageren als jullie ( Lotte en Chris ) als 2 blonde vrouwen door de straten lopen of jullie je ongemakkelijk voelen?
    En weer zoveel gezien, tjonge jonge, als jullie weer in Nederland zijn moeten jullie eerst half jaar bij komen van al die indrukken, echt super hoor.
    Ik zie jullie steeds in hemdjes lopen op de foto’s dus de temperatuur is warm daar.
    Hier in Duitsland motregent het op het moment en zet de zomer nog niet echt door maar volgende week word het mooier.
    Geniet verder weer lekker met elkaar.

• 28 Mei 2019 - 04:18

Marjon:

Hai Lotte en Jarno, geweldig jullie avonturen te lezen. Dan zo'n trein door dat straatje, geweldig.
    Kijk alweer uit naar het volgende reisverslag. Lieve groet en dikke kus Marjon