Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jarno Lotte - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jarno Lotte - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Jarno

24 Februari 2019 | Thailand, Bangkok

Op onze eerste avond in Bangkok zijn we gewoon een stuk gaan lopen door de stad. Even kijken wat je tegenkomt, altijd leuk toch? Maar wat een drukte in de stad, overal kraampjes en ontzettend veel scooters. Onderweg kwamen we een mini markt tegen met allemaal eten. Garnalen, vissen, veel fruit, noodles en zelfs een krokodil op 't spit?!

De volgende dag hebben we eerst lekker rustig aan gedaan. Een beetje bij 't zwembad liggen en bruin worden. In de avond besloten we naar Kao San Road te gaan. Dat schijnt een van de must see dingen te zijn in Bangkok. Toen we er aan kwamen werden we gelijk aangesproken door een meneer met gefrituurde schorpioenen. Allebei een kleintje op een stokje. Jarno bedenkt zich geen moment en steekt dat ding zo in z'n mond. Aan zijn gezicht te zien vond hij het niet heel vies, dus ja, dat kan ik ook niet achter blijven toch? De smaak kan ik niet goed beschrijven, het is ook niet echt te vergelijken met iets.
Later zijn we drankjes gaan drinken bij een café om toch de smaak maar een beetje weg te spoelen en dan kom je zo maar even Gerdien en Tom tegen. Hoezo toevallig?

De dag erop hadden we met Gerdien en Tom afgesproken om naar het Koningklijk paleis van Bangkok te gaan. Super goed idee om midden op de dag naar een paleis te gaan in de brandende zon. Wat was dat heet maar wat was dat mooi. Het paleis was prachtig met ontzettend veel goud en muren vol mozaïek. Het straalt enorme rijkdom uit. Midden in het paleis was een soort tempel waar je alleen in mocht als je je schoenen uit deed. Deze tempel was gebouwd voor het meest heilige Buddha beeldje in heel Thailand.
Omdat het echt ontzettend heet was en het eigenlijk bijna niet te doen was besloten we om maar lekker bij ons in het zwembad een beetje te gaan afkoelen en daarna rustig ergens te gaan eten.
Nadat we Gerdien en Tom hadden uitgezwaaid zijn wij nog even door Bangkok gaan lopen. Eerst door drukke straten met overal weer eetkraampjes en dan kom je ineens op een grote nachtmarkt waar ze eigenlijk gewoon het zelfde verkopen als op al die andere markten. Maar toch blijft 't leuk om te zien.

Vandaag blijven we lekker bij 't zwembad en gaan we uitzoeken waar we morgen naar toe gaan.

• 24 Februari 2019 - 05:04

Helma:

Geweldig om te lezen en de foto's te zien.

• 24 Februari 2019 - 06:34

Irene :

top, om jullie eerste ervaringen te lezen en de foto's te zien!

• 24 Februari 2019 - 07:50

Misja:

De eerste schorpioen is binnen dus.. nu ben je er echt klaar voor dus!!!❤️

• 24 Februari 2019 - 08:06

Paulien & Ben:

Super, dat wij mee kunnen genieten van jullie ervaringen. Ga zo door! Blijf genieten!

• 26 Februari 2019 - 09:49

Yannick:

Lachen man, beetje tuk tuk boeken voor een dollar :)