Kuala Lumper - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jarno Lotte - WaarBenJij.nu Kuala Lumper - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jarno Lotte - WaarBenJij.nu

Kuala Lumper

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Jarno

11 Juni 2019 | Maleisië, Kuala Lumpur

Doei Vietnam, hallo Maleisië! Wat hebben we uitgekeken naar jou! Maar Vietnam, wat gaan we jou missen en al jou leuke herinneringen zullen we koesteren. Onze allereerste stop in Maleisië was Kuala Lumpur. De hoofdstad van Maleisië.
Nadat we Mitch nog even uitzwaaiden op het vliegveld, vlogen wij naar Kuala Lumper. We hadden een iets duurdere kamer geboekt in het D'Majestic by Swiss Garden. Met een infinitypool op het dak en sportschool. Even bijkomen..

Na aankomst zijn we opzoek gegaan naar avond eten. Wat nog best lastig was, want we zaten niet echt in de buurt van restaurants of winkels. Achter ons hotel zat een soort Aziatisch buffet, waar we voor een paar euro een maaltijd scoorden.

Onze eerste dag in Kuala Lumpur hebben we eigenlijk niet veel gedaan. We zijn naar een super groot winkelcentrum geweest. De allergrootste waar we ooit zijn geweest. Ik denk dat 't zeker wel meer dan 10 verdiepingen had. We moesten een paar nodige en ook een paar onnodige dingen halen.

De volgende dag besloten we eerst een busticket te scoren naar onze volgende bestemming. Er werd ons aangeraden om naar het Terminal Bus Station te gaan, maar de kans dat we er eentje zouden scoren was heel klein. Het was namelijk het einde van de Ramadan en de volgende dag was het suikerfeest. In Maleisië is het grootste deel van de bevolking moslim en het suikerfeest wordt natuurlijk gevierd met familie. Dus we dachten dat alles wel vol geboekt zou zijn voor die dag, maar gelukkig waren er nog 2 plekjes over! Yes! Bustickets waren geregeld.
Daarna zijn hebben we een Grab taxi besteld om naar de Batucaves te gaan. (Grab is een app, waarop je taxi's kunt bestellen. Deze zijn over het algemeen goedkoper dan een reguliere taxi's.) Het was ongeveer een half uurtje rijden naar de Batucaves, maar dit zou de must-see moeten zijn van Kuala Lumpur. Het is een soort tempelgrot of kathedraalgrot. De tempel is Hindoeïstisch en gewijd aan de oorlogsgod Murugan. Hij staat voor de tempel afgebeeld in een gigantisch gouden beeld. Vlak achter dat beeld, liep een kleurrijke trap naar boven de grot in. De trap bestond uit 272 treden. Of ik ze geteld heb? Nee hoor, die info heb ik gewoon van Wikipedia. Aan beide zijkanten van de trap zaten overal apen. We moesten door een grote kleurrijke poort lopen om in de grot te komen. En toen: wauw! De ruimtes van de grot waren zo hoog. De regen drupte via de stalactieten naar beneden en omdat het zo vochtig was in de grot, groeiden er aan de zijkanten en bij de lampen allemaal plantjes. Er was een prachtige kleurrijke tempel. Als je iets doorliep, kwam je bij nog een trap die je naar de achterste kamer van de grot leidde. Dit was de meest heilige van allemaal. In de tempel stonden monniken om de Hindoes met talkpoeder te zegenen. Ze krijgen dan een soort stip of veeg van talkpoeder op hun voorhoofd. Deze achterste kamer had geen plafon, om het zo maar even te zeggen, en dat was zo ongelooflijk mooi. Jarno en ik stonden echt even verbaasd te kijken hoe mooi het eigenlijk was.

Na de prachtige Batucaves gingen we naar Chinatown. Dit was letterlijke een grote markt met allemaal kleding. Ieder tentje verkocht meer van hetzelfde. Hierdoor waren we al snel uitgekeken. Omdat het ook keihard begon te regenen, besloten wat te gaan eten en daarna maar terug te gaan naar ons hotel. Hier hebben we lekker een beetje gerelaxed en onze tassen gepakt voor de volgende dag. Helemaal klaar voor de volgende stop!

• 11 Juni 2019 - 05:56

Linda:

Weer hele andere indrukken en wat kleurrijk , erg mooi zeg.
    Ieder land , streek, plaats heeft weer zijn eigen charmedat is duidelijk.
    Ik begrijp dat de rest van de “ oude” groep nu allemaal weg zijn? Zal ook wel vreemd wezen.
    Lekker verder genieten

• 11 Juni 2019 - 06:25

Paulien:

Hoi Jarno en Lotte,
    Deze keer geen enge verhalen, maar alleen maar mooie en met schitterende plaatjes. Wat een kleuren, jullie zien zoveel, dat je het niet eens allemaal kunt verwerken, laat staan onthouden denk ik.
    Ook wel eens even fijn dat alleen jullie twee over zijn, maar dat zal wel niet lang duren of jullie ontmoeten weer andere jongelui.
    Nog heel veel reisplezier en genieten toegewenst, lieve groeten Paulien

• 11 Juni 2019 - 09:47

Helma:

Hey lieverds,
    Zo te lezen zijn jullie nu weer even samen op reis, zal wel ff wennen zijn , of misschien ook fijn om met z'n twee even te zijn?
    Wat een prachtige grot met al die gekleurde tempels en beelden en traptreden.
    Unieke belevenis, en ik blijf me verwonderen elke keer weer.
    Heb het goed samen, veel liefs en plezier daar.