Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Jarno Lotte - WaarBenJij.nu Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Jarno Lotte - WaarBenJij.nu

Penang

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Jarno

14 Juni 2019 | Maleisië, George Town

We gaan richting het noorden van Maleisië, naar Penang. Dit is een provincie en een deel van die provincie is een eiland. Daar gaan we met de bus vanuit Kuala Lumpur naartoe. De busrit zou ongeveer 4 uur moeten duren, maar in verband met het einde van de ramadan kon het nog wel eens wat langer duren, ongeveer 12 uur ofzo. Uiteindelijk viel het best wel mee, want we deden er maar 6 uur over.
We werden afgezet op een busstation vlakbij Georgetown. Hier gingen we opzoek naar wat te eten. Met onze backpacks op onze rug gingen we een stukje de stad in. Er was veel gesloten, maar gelukkig vonden we een soort plein, met allemaal kleine kraampjes die allemaal weer een ander menu hadden. Ze hadden er ook soort claypot gerecht. Dat is letterlijk een pot van klei waar het eten in gemaakt wordt. Het was heerlijk!

Na het eten gingen we naar Tony's Guesthouse. Dit lag aan de andere kant van het eiland in het kleine dorpje Teluk Bahang. Het zag er super leuk uit. Tony had maar een paar kamers en er was een klein terras. Hier kon je lekker koffie drinken en genieten van de natuur. Je hoorde de vogels fluiten, in de verte hoorde je de apen en af en toe gingen de honden helemaal te keer omdat de apen te dichtbij kwamen. We mochten van Tony gratis fietsen lenen zodat we het dorp konden verkennen. Dus we pakte de fietsen en gingen het dorp in. Omdat het al laat was gingen we opzoek naar een restaurant om wat te gaan eten. Maar helaas was alles dicht, op een Chinees restaurant na. Waar we vreselijk werden behandeld. Alle Chinezen gingen voor zelfs degene die later binnen kwamen, we moesten een uur wachten op ons eten en kregen de verkeerde gerechten. Hier gingen we dus nooit meer naartoe.

Er was elke dag minimaal een uur regen en als ik zeg regen, bedoel ik echt een keiharde stortbui. Opzich best lekker, want zo koelde het een beetje af. We deden de eerste dag niet veel meer dan: een boek lezen, koffie drinken en gewoon even niks. De dag erop gingen we op de fiets naar Entopia, een soort insecten en reptielen dierentuin. Ze hadden een grote vlindertuin, waar honderden vlinders om je heen vlogen, bakken vol kakkerlakken en een zandbak waar je kon graven naar larven. Say what? Ja, larven! Echte, grote, levende kever larven. Azië blijft mij toch verbazen.

Net als er dag ervoor was ook deze dag weer een stortbui, we zaten deze lekker uit en besloten daarna een wandeling te maken door Teluk Bahang. We liepen de straat uit langs een soort open riool en ineens hoorden we iets keihard wegrennen. Er zat een grote leguaan in het water te relaxen en die schrok zo van ons, dat hij rende voor z'n leven. Maar op dat na was het niet bijzonder. Alles was dicht, dus we pakte de lokale bus naar Georgetown, de grootste stad in Penang. We stapte uit bij de Kompar Tower. Deze toren was zo groot, dat er een winkelcentrum in zat, een al soort SeaWorld, een spelletjes hal en een soort uitkijk toren. Super overdreven allemaal, maar het heeft ook wel weer wat. Al snel gingen we richting een nachtmarkt in Batu Ferringhi, maar we eindigen als snel op 't strand en een cocktail in onze hand bij Riverstone. De nachtmarkt was leuk maar klein. Er stonden veel kraampjes met vooral kleding en souvenirs. Dus zodoende eindigde we op het strand. Deze plek vonden we zo leuk, dat we hadden besloten om 2 nachtjes in Batu Ferringhi te gaan slapen.

We checkte uit bij Tony en hij bracht ons naar Bamboo Inn. Wat echt super lief was. We namen afscheid van Tony en we checkte in bij onze nieuwe accomodatie. Deze zat vlakbij 't strand en vlak bij restaurants. Na 3 dagen even niets, kregen we nu weer wat leven in de brouwerij. De eerste avond zijn we weer naar Riverstone gegaan. Hier werden we warm onthaald. Echt, alsof we er al jaren kwamen. We kregen gratis tequila shots en nog eens en nog eens. Een ding was zeker, wij gingen niet nuchter naar huis en we kwamen ook niet onder een foto uit met de hele barcrew. Nou, zodoende werden we de volgende dag om 12 uur weer eens wakker. Oeps... Die dag waren we niet zo functioneel en lagen we voornamelijk op bed en zijn we eruit gegaan voor avondeten en een fles wijn.

Onze laatste dag op Penang gingen we op de jetski, even lekker scheuren over het water. We gingen om de beurt en weet je wat het gekke is? Op een motor of scooter vind ik snelheid eng, maar op 't water maakt 't niet uit. Hier hebben we even heerlijk van genoten, geen telefoon mee, alleen even samen met een drankje op 't strand. Heerlijk! Daarna pakte we onze spullen, sliepen we nog een nacht bij Bamboo Inn en daarna gingen we richting de boot. Want we gingen met de boot verder naar het noorden. Helemaal tot aan de Thaise grens, naar het eiland Langkawi. Zin in!

• 14 Juni 2019 - 15:27

Jan En Fran:

hoi Jarno en Lotte
    Ik volg jullie nog steeds hoor ik zie aan de foto's
    Dan jullie daar geweldig aan het genieten zijn
    Is fijn om te zie het is een mooi land
    Nou ik wacht weer af op de volgende foto's
    Grt van ons doeiiiii

• 14 Juni 2019 - 18:13

Irene Van Doornik En Geurt Van Ginkel:

Ha Lotte en Jarno,
    Leuk weer om jullie belevenissen te lezen. Wat een verschil in onthaal bij de Chinees met dat van Riverstone! Ik denk dat als jullie eenmaal in Nederland terug zijn dat jullie echt alles durven eten en nergens meer van op kijken. Lieve groet van ons!

• 15 Juni 2019 - 13:06

Helma:

Hoi Lotte en Jarno,
    weer mooi verhaal en mooie foto's. Altijd weer blij met een nieuw bericht van jullie.
    Die larven, heb je die gegeten? En inderdaad, volgens mij kijken jullie nergens meer van op straks hier in Nederland.
    Veel plezier met jullie reis verder en tot het volgende reisverslag.
    Liefs, mama, Helma