Colombo - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Jarno Lotte - WaarBenJij.nu Colombo - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Jarno Lotte - WaarBenJij.nu

Colombo

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Jarno

20 September 2019 | Sri Lanka, Colombo

Vanuit Yangon vlogen we naar Bangkok, de plek waar het 7 maanden geleden allemaal begon. We moesten ruim 9 uur wachten op onze volgende vlucht naar Colombo, dus we hadden een plek geboekt om lekker te kunnen slapen. Alleen toen we door de douane wilde gaan, werden we terug gestuurd. We mochten het vliegveld niet af. Niemand had ons dit verteld. Onze accomodatie moesten we annuleren, we mochten lekker 9 uur wachten op het vliegveld en sliepen op harde bankjes in een ruimte waar het super koud was...  Wat een ellende. De volgende ochtend gingen we naar Colombo en dat is de hoofdstad van Sri Lanka! Dat ligt in Zuid-Azië en onder India. We hebben er zo'n zin in om dit land te ontdekken en we hebben zulke goede dingen gehoord, dat we dit land zeker niet konden overslaan. Op het vliegveld boekte we een taxi naar ons pension, White Villa Pension. Het was eenvoudig, klein en leuk personeel. Ze hadden hier weer een totaal ander accent, wat moeilijk te verstaan was. We knikte maar gewoon en lachte lief terug, maar eigenlijk hadden we geen idee wat ze zeiden.

Colombo is een erg drukke stad waar niet veel te beleven valt, dus we wilde zo snel mogelijk weg. De vraag was alleen hoe. Bussen die we kende uit Zuidoost-Azië, hadden ze hier niet. Dus we zochten een andere manier om te reizen en we kwamen er snel achter dat het openbaar vervoer, de trein, de beste optie was. Via het Fort Railway Station in Colombo kochten we een ticket naar Kandy. De treinreis duurde zo'n 2,5 uur en was ontzettend mooi. Eerst kwamen we langs allemaal oude huisjes, die letterlijk nog geen meter van het spoort afstonden. Later maakte die huisjes plaats voor het platteland van Sri Lanka. Groene velden met hier en daar wat koeien en huisjes. Daarna gingen we verder de bergen in van het eiland. We werden enorm verrast door alle mooie natuur. Prachtige uitzichten en een zee van groene jungle die over de bergen zich verspreidde. Af en toe reden we door een berg heen en zodra we er weer uitkwamen werden we opnieuw verrast door een prachtig uitzicht. Langzaam veranderde de natuur weer in huizen en kwamen we aan in Kandy.