Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jarno Lotte - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jarno Lotte - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Jarno

29 Juni 2019 | Singapore, Singapore

Het lijkt wel of Maleisië alleen maar vreselijke nachtbussen heeft. We hadden ruim 11 uur in de nachtbus gezeten van Kota Bharu naar Johor Bahru. Vanaf daar konden we met een bus naar Singapore. Een vrouw uit Singapore bood ons aan om ons te helpen door de douane te komen, want Singapore mag dan weliswaar een stad zijn op een eiland, het is ook een land. We moesten ontzettend lang wachten bij de douane waardoor we die aardige dame niet meer zagen, dus we gingen zelf verder. Er waren nergens pinautomaten of iets waar we Singapore Dollars konden krijgen. Dus we namen een taxi naar een winkelcentrum om te eten en later gingen we naar een 7/11 om een simkaart te kopen en te pinnen. Nu dat allemaal geregeld was gingen we naar het Marriott Courtyard Singapore Novena. We dropte onze spullen op onze kamer en boekte een taxi naar het vliegveld want we gingen Gert Jo en Geralda ophalen. Zij kwamen ons voor een aantal weken opzoeken. Super gezellig! We haalde aan kopje koffie en voor het wisten zagen we ze al staan bij hun koffers. Na een warm onthaal liepen we over het vliegveld richting de taxi's. Het vliegveld van Singapore is echt een van de mooiste vliegvelden die ik ooit heb gezien. Ze hadden allemaal bomen, bloemen en zelfs een mega waterval. Echt, hoe verzin je het, maar het is prachtig.

Na een taxi te hebben geboekt kwamen we aan bij het hotel, waar we de koffers van Geralda en Gert Jo op hun kamer hebben gebracht en daarna gingen we lekker naar het zwembad. Het hotel had een infinitypool en een restaurant op de 33e verdieping. Het uitzicht was echt prachtig. Je kon zo ver kijken. We bestelde een lekker wijntje en een paar hapjes om lekker bij te kletsen en te genieten. Later die avond gingen we naar een leuke wijnbar, die vlak bij ons hotel zat. We bestelde lekkere pasta, gerookte eend en natuurlijk een wijntje.

Singapore is echt een super grote stad, maar niet zo als New York. Singapore heeft ontzettend veel groen. Op de gebouwen, in de gebouwen maar ook aan de zijkanten van de gebouwen. Het lijkt wel een stad van de toekomst.
Wij gingen de tweede dag naar een gigantisch winkelcentrum waar ze de duurste kleding verkochten. Winkels van merken zoals Prada, Gucci, Chanel en Louis Vuitton waren daar te vinden. Alles was er duur. Zelfs de restaurants hadden gerechten van 300 euro en de gebakjes waren soms wel 100 euro per stuk. Maar wat was het fascinerend om te zien.
Na alle drukte van de stad gingen we naar de Singapore Botanic Gardens. Prachtige tuinen in het midden van de stad. Dus we boekte een Grabtaxi en gingen er heen. De hoge flats en hotels gemixed met al het groen was echt heel mooi om te zien. We ruilde de hectische stad even in voor de rustige tuinen. In de tuinen had je een orgideentuin en daar vlakbij een restaurant, waar we even gingen eten. Terwijl we aan het eten waren, begon het keihard te regenen. Deze bui besloten we maar even uit te zitten voordat we naar de orgideentuin gingen. In de regen naar bloemen kijken is ook niks. Na dat de regen was verminderd wilde we de orgideentuin in gaan, maar de kostte voor toeristen geld. Voor Singaporeans was het gratis, maar wij moesten 5 euro per persoon betalen om naar bloemen te kijken. We vonden het een beter idee om zelf door de rest van de tuin te lopen die gratis waren. Je had bijvoorbeeld een deel waar je voornamelijk bomen planten vond uit de jungle, maar ook orgideen, verschillende soorten bomen en moeras planten. Er was nog genoeg te zien.
Na de rust van de tuinen gingen we terug naar de stad, terug naar ons hotel. De avond daarvoor hadden we een aantal restaurantjes gezien die we wilde uit proberen en uiteindelijk kwamen we bij een tentje terecht. Zij serveerde escargots en oesters. Dat wilde we wel eens even proberen. Maar ze hielden de oesters in zoet water, dus die waren al hun smaak verloren. Dat was erg jammer, maar de escargots waren lekker. We dronken ons wijntje op en gingen lekker naar het zwembad. Na een lekkere duik, bestelde we wat lekkere kleine hapjes terwijl ik mij steeds zieker voelde. Blijkbaar had ik een verkeerde oester gehad. Ik moest steeds overgeven, was doodziek en ik kwam mijn bed die avond niet meer uit. De rest had gelukkig nergens last van, dus zij hebben nog lekker kunnen genieten.

De volgende morgen ging het gelukkig een stuk beter met mij. Tijdens het ontbijt bleef ook alles zitten en ik voelde mij eigenlijk best goed. Dus we gingen gezellig met z'n viertjes weer opstap. Deze keer gingen naar Gardens by the Bay. Ja inderdaad, weer naar een stel tuinen, maar dit waren niet zomaar tuinen. Jarno regelde een taxi en daar gingen we weer. Onderweg kwamen we langs het Marina Bay Sands hotel. Dat is een super luxe hotel met een van de allermooiste infinitypools ter wereld. Het hotel is gebouwd met 3 hele hoge torens met daarop een soort boot. Ik weet echt niet hoe ik het moet uitleggen, maar het is echt een gaaf gezicht.
We kwamen aan bij Garden by the Bay aan en we werden gelijk onthaald door Avatar-achtige torens (supertrees) , waarvan de de zijkanten bedekt waren met planten. Ze waren heel apart om te zien, maar ze hadden ook wel weer iets. Bij de ticketbalie haalde we tickets voor de Cloud Forest en Flower Dome. Dit zijn 2 overkapte tuin, een soort ecosysteem. We gingen als eerste naar Cloud Forest. Zodra je binnen kwam zag je een soort toren, helemaal vol met planten en een grote waterval. Overal stonden prachtige bloemen en planten die je kon bekijken. Als eerste gingen we met lift omhoog en zo ging je vanaf boven naar beneden. Ze hadden eigenlijk te veel dingen om allemaal te beschrijven in detail. Er was bijvoorbeeld een soort kristal grot, een mysterieuze tuin met hele zeldzame bloemen en planten, een cinema met een video over de op warming van de aarde en de gevolgen ervan. Het was zo uitgebreid en zo interessant. De Flower Dome zijn we wat sneller door heen gegaan, want hier kon je eigenlijk alleen maar naar bloemen kijken. Wat ook niet zo gek is in een Flower Dome. De kleuren van de bloemen waren prachtig en er waren zoveel verschillende soorten, maar het was gewoon een beetje saai.

We hadden trek, dus we gingen naar Little India om Geralda en Gert Jo een beetje de chaos van een "normale" Aziatische stad te laten zien en om lekker indiaans te kunnen eten. De wijk was totaal het tegenovergestelde van de rest van Singapore. Zo lag er afval langs de wegen, je had goedkope weg restaurantjes, weinige planten, maar veel kleuren, en de wegen waren er redelijk druk. Bij een van de wegrestaurants besloten we wat te gaan eten. Indiaans eten is echt heerlijk. Zo veel specerijen en smaken.

Op onze laatste avond hebben we in het Marriott gerelaxed bij het geweldige zwembad. Wat was dit toch een heerlijk bad. Daarna zijn we weer naar de wijnbar geweest, waar we de eerste avond ook waren geweest. We moesten die laatste avond wel een beetje op tijd naar bed, want de volgende dag moesten we optijd naar het vliegveld om in het vliegtuig te stappen naar onze volgende plek en dat begon met een drama.....

• 29 Juni 2019 - 16:15

Linda:

Joop vraagt net aan mij; hoe lang zijn ze eigenlijk al onderweg?
    Tja dat antwoord moet ik hem schuldig blijven, heb geen idee.
    En gezellig, Geralda en Gertjo zijn gearriveerd, lijkt mij leuk om dan die 2 koppies weer te zien hebben wij ook altijd als wij ze weer zien, haha.
    Die foto in dat zwembad en Jarno en Gertjo over de stad uitkijken, fantastisch!!!
    En gelukkig was je maar 1 avond en nacht ziek, wel vervelend want je wil zo graag alles delen met elkaar hè?
    Maar ik denk dat jij daar niet zo mee bezig was je had genoeg aan jezelf.
    Die laatste zin van je verslag word ik zenuwachtig van eerlijk gezegd , “ en dat begon met een drama” schrijf je.
    Ik hoop dat met jullie 4 alles goed is hoor ik vind dat zo onheilspellend klinken.

• 29 Juni 2019 - 17:46

Paulien :

Gelukkig weten we dat alles goed is met hen allevier. Wij hebben het vervolg al in de familieapp gelezen Dus Linda geen zorgen Het is een fantastische reis Wel wachten we vol ongeduld op het volgende verslag van Lotte

• 30 Juni 2019 - 08:02

Helma:

Fijn om elkaar te zien zeker Lotte. Het raakt me. Wat een prachtige foto's en een mooi verslag.
    Ben benieuwd naar het volgende verhaal.
    heel veel liefs mama

• 01 Juli 2019 - 14:09